Inspiratie voor onderwijs op afstand of in de klas
Momenteel duizelt het je bijna door de vele interessante artikelen, blogs en filmpjes over of naar aanleiding van de corona-crisis. Hier delen wij onze selectie interessante links voor WON-schoolleiders, docenten en leerlingen.
![]() |
Hoe temmen politici angst en onzekerheid tijdens de coronacrisis? Marij Swinkels, bestuurskundige aan de UU bestudeert de rol van politiek leiderschap tijdens de eurocrisis. In deze blog legt ze uit wat tijdens een crisis belangrijk is in de communicatie van leiders en wat ze hiervan terugziet in de coronacrisis. Interessant voor schoolleiders! Lees de blog |
![]() |
De Coronacrisis als collectieve cultuurshock Hoe ziet dat eruit? En kan een crisis ook tot positieve veranderingen leiden? Hierover gaat het filmpje van antropologe Jitske Kramer. Bekijk de video |
![]() |
Blog en dialoogkaarten: schoolontwikkeling in de coronacrisis Zoals Jitske Kramer uitlegt kan een crisis tot positieve veranderingen leiden. Dit vraagt aandacht voor vragen als ‘Wat wil je behouden?’ Wat wil je nooit meer terug?’ Ter ondersteuning van dit gesprek en proces heeft Evelien Ketelaar de volgende blog geschreven en dialoogkaarten ontwikkeld. Lees de blog |
![]() |
De impact van het coronavirus Het coronavirus en de maatregelen die wereldwijd worden genomen, hebben een grote impact op onze samenlevingen en ons gedrag. Op deze pagina deelt de UvA interessante kennis en expertise van hun wetenschappers rond dit thema. Naar de website van UvA |
![]() |
Universiteit van Nederland De Universiteit van Nederland plaatst iedere week een college van ongeveer 15 minuten. Vanuit alle wetenschappelijke vakgebieden beantwoorden wetenschappers prikkelende vragen. Interessant voor WON-docenten en leerlingen die onderzoek doen of een profielwerkstuk maken! Ga naar de website |
![]() |
Vragenuur Nationale Wetenschapsagenda De Nationale Wetenschapsagenda organiseerde onlangs op Facebook een vragenuur met diverse wetenschappers. Jongeren konden live hun vragen stellen aan vier wetenschappers. Bekijk het vragenuur |