Home > Wie is wie? Regiocoordinator Peter Willems

Wie is wie? Regiocoordinator Peter Willems

In het bewogen jaar 2020 heeft de WON niet stilgezeten. Een nieuwe website, WON-Online en met een het afscheid van John Tholen (regio Rivierland) en Arjen Lubbers (regio Zuid) hebben we tevens twee nieuwe regiocoördinatoren mogen verwelkomen. Dus ook tijd voor een nieuwe rubriek: Wie is wie? In deze rubriek stellen we maandelijks mensen een 8-tal korte vragen over hun binding met WON, te beginnen met kersverse regiocoördinator Peter Willems van regio Rivierenland.

Naam: Peter Willems

Leeftijd: 53 jaar

Hobby: gek op bordspelletjes

Op welke school werk je? Stedelijk Gymnasium ‘s-Hertogenbosch

Welk vak geef je? Biologie en Wetenschapsoriëntatie

Functie binnen WON: Regiocoördinator Rivierenland sinds: 01-08-2020

Wat vind je leuk aan WON?
Ik vind het super dat ik met mensen van andere scholen kan overleggen (liefst tijdens de koffie) over hoe je wetenschap en het onderwijs daarover, vorm kunt geven.

Welk doel streeft jouw school, ’t Stedelijk Gymnasium, met WON na?
Wij willen graag een nieuwsgierige en onderzoekende leerling zien in alle lessen. De lessen Wetenschapsoriëntatie (WSO) dienen om motivatie, eigenaarschap en reflectievermogen van de leerling te vergroten.

Welke waarde heeft het netwerk voor jullie school?
Het netwerk biedt veel partners die geïnteresseerd zijn om over wetenschap en onderwijs te sparren. Dit leidt bij ons tot nieuwe inzichten en dus een nieuwe invalshoek voor de lessen. In dat kader zie ik ook de visitaties in de kwaliteitscyclus. Die dienen als vertrekpunt voor discussie en dus verbeteringen in het onderwijs.

Wat zou je als regiocoördinator verder willen ontwikkelen binnen WON?
Ik heb als opdracht meegekregen om de regio te laten groeien en een nieuwe impuls te geven. Ik zou zelf graag de ontwikkelingen vanuit het waarderend perspectief ook tot uiting zien komen in de manier waarop we terugkoppelen naar de leerlingen. Er is wat mij betreft nog een wereld te winnen in hoe we (leerlingen en elkaar) beoordelen.